top of page

Advarsel mod søholm boligselskab aps i henhold til ytringsfriheden i danmark vil jeg godt her fortæl

hej jeg vil godt lige benytte spalten her til at fortælle om min meget dårlige og yderst ubehagelige oplevelse med søholm boligselskab v Christian Klug Line Klug og Maja klug

Jeg fandt søholm bolig (søholmbolig.dk) via en annonce i efteråret 2013 og tog kontakt til dem da jeg ønskede at flytte til haslev jeg snakker så med Christian Klug (direktør i søholm boligselskab) og han lover mig en lejlighed i haslev og jeg aftaler med ham at jeg kan flytte ind pr første januar 2014. Da jeg ikke hører noget fra christian eller søholm bolig tar jeg selv kontakt til dem i midten af december 2013 for lige at høre hvad vi gør med hensyn til min indflytning med nøgler osv, christian klug fortæller mig at jeg nok ikke kan komme til at flytte ind første januar (og det jo rigtigt dejligt da jeg har sagt min anden lejlighed op) (ironisk) det ku han måske nok lige have ringet og fortalt mig ik ?? ejendommen min kommende lejlighed ligger i er under renovering og byggeriet er blevet lidt forsinket fortæller han mig og siger at jeg kan flytte ind i midten af januar i stedet for... nå ok det er der jo så ikke noget at gøre ved og hvis det kun er fjorten dage så går det vel bliver jeg enig med mig selv om, men da vi så nærmer os den 14 januar beslutter jeg mig for lige at ringe til christian for lige at høre med overtagelse osv igen.... og guess what??? uden at have kontaktet mig (det mig der kontakter ham igen) siger han at jeg ikke kan flytte ind d 14 januar at han skal bruge noget mere tid så det bliver nok omkring første februar ok så det en måned så begynder det at blive lidt irreterende da jeg ikke har noget sted at bo og har en søn på 12 jeg bor i et øvelokale/studie i hvidovre som absolut ikke er beregnet til at bo i da der hverken er køkken eller bad osv (har min adresse hos en kammerat) ... og sådan kører den ellers der fra! uge efter uge måned efter måned hvor jeg hører på christians undskyldninger fordi han ikke kan få byggeriet færdigt DET ENDER MED AT JEG FLYTTER IND D 15 MAJ 2014????? altså fem en halv måned efter christian oprindeligt lovede mig jeg ku flytte ind.... FEM EN HALV MÅNED BOLIG LØS PGA SØHOLM BOLIGSELSKAB!.... det under AL kritik og ikke særlig professionelt af dem.. og ikke særligt fedt når man har børn.

Nå men jeg får så nøglen og flytter ind....OG..... FOR DET FØRSTE er lejligheden IKKE gjort ren efter de udenlanske håndværkere der har boet der.. DER STINKER af gammel bajer og cigaret røg og der er mildst talt klamt og uhumskt... ok jeg pressede så selv på hos christian da jeg gerne snart ville have et sted at bo, MEN ALLIGEVEL så syntes jeg godt lige de ku have sørget for at det var gjort rent... det så den ting. jeg var blevet lovet en NY RENOVERET lejlighed??????? NY RENOVERET MIN BARE RØV MAND!!!! NY MALET JA! MEN FANDME IKKE NYRENOVERET????? badeværelses gulvet er FULDSTÆNDIG tilkalket og der er huller i skabe paneler osv og generelt er lejligheden i dårlig stand... jeg tar billeder at det hele og mailer til line klug. Køkken vasken virker ikke særlig godt og er stort set tilstoppet fra starten af.. jeg kontakter søholm for at få dem til at ordne det.... det tog mig over 2 måneder at få ordnet min vask efter UTALLIGE henvendelser til dem JÆVNT belastende at bruge sin wc vask til at vaske op i når køkken vasken ikke dur... der blev min tålmodighed så sat på prøve endnu en gang.... det er her det begynder at gå op for mig at de er skide ligeglade deres lejere... nå men det værste er ikke kommet endnu...

der begynder lige pludselig at komme skimmel svamp frem i det ene hjørne nede fra fundamentet af, det fjerner jeg selv med rodalon men det kommer hurtigt igen og kort tid efter begynder det i det andet hjørne nede ved gulvet og så jeg ka se det breder sig så jeg beslutter mig for at kontakte søholm boligselskab igen, christian klug siger at han nok skal komme ud og kigge på det men han har travlt så jeg må lige være lidt tålmodig med ham siger han.. der går så OVER EN MÅNED inden han kommer ud og kigger på det og der har det altså bredt sig endnu mere.... jeg har i mellemtiden været ude og kigge på gavlen af bygningen hvor jeg bor, altså uden for.... (jeg bor i gavlen af bygningen) der ligger sten op mod facaden jeg tar så med hænderne og graver lidt af stenene fri og ka så se at der ikke er nogen sokkel isolering på den sidste meter af fundamentet... og så gir det jo næsten sig selv hvorfor der kommer skimmel op af gulvet inde i min stue.... og det får jeg så bekræftet da søholms egne håndværkere kommer og graver op for at komme ned og se nærmere på hvad der kan foråsage det.... der er INGEN sokkel isolering HELE vejen ned af soklen på den sidste meter og så OVEN I KØBET står hjørnet af bygningen oven på en kæmpe granit blok... SÅ ER ÅRSAGEN LOKALISERET! de bruger så over 3 måneder på at udbedre skaden??? 3 måneder hvor jeg måtte bo inde på min søn værelse.... jeg har været i byggebranchen i over 20 år og har selv arbejdet med skimmel sanering... den opgave ku ha været klaret PÅ MAX 10 DAGE! af et professionelt og registreret sanerings firma..... men i søholm boligselskab er tid noget andet end hos alle andre. DET UNDER ALT KRITIK!!! OG jeg begynder at blive rigtig sur på dem.... det ender så med at jeg får noget husleje kompentation af dem efter at have klaget til dem.... og gjort klart over for dem at jeg snart går videre og til medierne med min historie hvis ikke jeg får et eller andet for ulejligheden.... ikke særlig fedt at bo i en skimmel rede, og man kan jo kun stille spørgsmål ved hvor sundt det er????? det nok ik skide sundt..... nå men skaden bliver udbedret, men de graver kun op udvendigt og renoverer det de kan udvendigt, jeg snakker med håndværkerne (iøvrigt også udlændinge) som siger at de håber på at det ikke kommer igen men pointerer at hvis det gør er de nødt til at grave op indvendigt i min stue også fordi at granit stenen jo ligger ind over hele hjørnet så de kan ikke komme til at behandle den uden at grave op indvendigt..... jeg krydser selvfølgelig mine fingre for at de har fået stoppet det..... men det har de detsvære ikke..... det er begyndt at komme igen samme sted for lidt over en måned siden? (det er i dag d 13/2/17) det er selvfølgelig pisse ærligt og jeg sender en mail til deres sekretær maja klug hvor jeg gør hende opmærksom på det... og guess what???? INGEN SVAR IGEN!.... jeg venter og venter .... og der går en måned.... og så begynder jeg selvfølglig at blive irreteret.... og rykker så for min henvendelse for at få en reaktion fra dem da jeg ikke gider at leve i i lortet.... og her knækker filmen så.... så får jeg gu hjælpe mig et brev tilbage fra maja klug at skimmel sagen er AFSLUTTET SIDSTE ÅR OG AT DET ER MIN EGEN SKYLD DA JEG HAR EN HØJ TEMPERATUR I MIN LEJLIGHED!!!!!!!???????????????????????????????????????????????? ØØHHHHHH DET VAR SÅ IKKE LIGE DET DER BLEV KONKLUDERET SIDSTE ÅR DA SØHOLMS EGNE HÅNDVÆRKER GRAVEDE MIT FUNDAMENT OP!!!?????????? NU ER DET LIGE PLUDSELIG MIN EGEN SKYLD!!!!????? PUUHHHHHH HA!!!!!!! JEG KAN GODT MÆRKE AT JEG LIGE SKAL TÆLLE TIL 1O HER ENGANG..... MEN DET ER HELT RIGTIGT NU HUN SIGER DET AT JEG HAR (ELLER HAVDE) EN HØJ TEMPERATUR I MIN LEJLIGHED OG HVORFOR HAR JEG SÅ DET.... DET HAR JEG FORDI DER IKKE ER NOGEN HULMURS ISOLERING EJEDOMMEN???? OG JEG BOR I GAVLEN VARMEN FISER DIREKTE UD!!!!!!! christian har selv stået og sagt det... altså at ejendommen ikke er hulmurs isoleret..... hvilket jo så forklarer hvorfor jeg får varme regninger på 15.000 kr her?????... 15.000 og det er en 2 værleses lejlighed på 50 m2??? men det mener de er min egen skyld fordi jeg har meget varme på her..... men uanset hvad om så ALLE radiatorene kører på fuld skrue SKAL DET ALDRIG NOGENSINDE KOSTE SÅ MEGET AT VARME EN 2 VÆRELSES LEJLIGHED OP!!! DET HELT ABSURD OG DET ER PGA AT DERES LORTE EJENDOM IKKE ER ISOLERET OG IKKE EN SKID ANDET.... og det er det der er problemet..... og det der pisser mig af er at de prøver at pege deres lort over på mig og gøre min ansvarlig????? (selvom christian klug og hans håndværkere selv stod og tog ansvaret sidste år??) JEG KA SLET IK HAVE DET!!!! jeg bliver rasende over det....... JEG VIL IKKE ANBEFALE NOGEN AT FLYTTE IND I NOGEN AF SØHOLM BOLIGSELSEKSKABS BOLIGER!!!!! jeg mener slet ikke at de her mennesker er kompetente til at drive virksomhed JEG VILLE HOLDE MIG LANGT VÆK!!! og jeg er også selv på vej ud her fra.... jeg vil ikke være her mere jeg ved ikke hvad fanden de bilder sig ind????? og iøvrigt så er der andre problemer med den her ejendom på moltkesvej 2 jeg snakkede med nogen af de andre lejere her på et tidspunkt og fik at vide at de ikke har stivet yder muren af inde de lagde nyt tag på, så vægge og lofter er begyndt at sprække i flere af lejlighederne, og det er faktisk også begyndt at vise sig i min lejlighed da der er begyndt at komme sprækker i hjørnerne inde ved mine loft bjælker.... og det kan da godt være at bygningen ikke lige frem falder sammen af det??? MEN det jo sådan noget der giver anledning til feks skimmel svamp. Min reaktion på at de ikke reagearer på mine henvendelser har så været at jeg ikke har betalt husleje, (det måtte jeg også gøre sidste år for at få en reaktion fra dem?? sjovt nok uanset hvad du henvender dig til dem med hører du intet?? men når du så lader være at betale husleje så går der et døgn så hører man fra dem?? tsk tsk stk??? og jeg vil selvfølgelig ikke betale min restance hos dem når de opfører sig sådan over for mig.... og så er der så lige en sidste ting vedr søholm boligselskab som jeg lige syntes man skal vide inden man flytter ind her..... i søholm boligselskab har man som lejer UDVIDET VEDLIGEHOLDELSES PLIGT!??????? øøhhhh undskyld mig??? men den har jeg så ikke lige hørt om før??? og tro mig jeg har boet i rigtig mange leje boliger udover den her, jeg har snakket med hele min familie og alle mine venner og der INGEN af dem der har hørt om det før???? men det blev jeg så offer for også??? termostaterne på mine radiatorer er mindst 40 år gamle og tude grimme og slidte og burde have været skiftet for længst? og en af dem dur ikke særlig godt, (husk jeg blev lovet en nyrenoveret lejlighed) så jeg tar kontakt til dem og bliver så der gjort opmærksom på at jeg har UDVIDET VEDLIGEHOLDELSES PLIGT??? det vil sige jeg skal selv gå ud og købe en ny termostat OG SELV betale en vvs mand for at kommme ud og monterere den??? DET JO HELT SORT!??????????? jeg har ALDRIG oplevet noget af ligende?? og det er jo igen det der med at kaste så meget ansvar fra sig som muligt... det helt tydeligt.... så hvis du lejer dig ind hos www.søholmbolig.dk så husk lige at læse den UDVIDEDE VEDLIGEHOLDELSES PLIGT igennem.... men jeg vil slet ikke ALDRIG under nogen omstændigheder anbefale nogen at flytte ind i nogen deres ejendomme.... find noget andet i kommer til at fortryde det......

hvis du har en hjemmeside må du meget gerne linke til den artikel her.

mvh en meget utilfreds og ked lejer

NB: hvis du har haft en dårlig oplevelse med dit boligselskab eller din udlejer så send din historie til boligselskaber@gmail.com så opretter vi en tråd her på siden. og husk ALTID at checke om din udlejer/boligselskab er anmeldt på http://www.boligbedommelse.dk/

NB opdatering ved udflytning fra lejemål

Jeg har gået meget spændt og ventet på hvordan udflytnings rapporten fra søholm boligselskab ville se ud og har hele tiden været ret sikker at den ikke ville være ærlig udfærdiget i forhold til den INDFLYTNINGS rapport jeg lavede og mailede til dem da jeg flyttede ind pga lejlighedens stand fejl osv... og ganske rigtigt det tog mig under 10 sekunder at finde den første løgn da jeg gennemlæste rapporten.

det her er bare en af tingene....de forlægger mig at JEG skal betale for afsyring af badeværleses gulvet??? og nu ligger tingene jo lige sådan at jeg i min indflytnings rapport og på mail til søholm bolig gør det HELT KLART over for dem at badeværelses gulvet ligner lort da jeg overtager lejemålet og jeg naturligvis forventer at de kommer og renser det af hvilket de aldrig gør??? og så slutter de sgu af med at prøve at tørre regningen af på mig.. heldigvis har jeg gemt alle mails og billeder fra den her sag og også det billede jeg tog af badeværelses gulvet da jeg flyttede ind. detsvære er det billede jeg tog, taget med kameraet fra en meget dårlig og gammel telefon så det er ikke så god kvalitet men man kan sagtens se gulvet ikke ser pænt ud og så tog jeg billedet mens gulvet var vådt hvilket jeg nok ikke skulle have gjort man havde bedre ku se det hvis det havde været tørt. mit billede og søholms billede er nedenunder.

her er mit billede først som jeg tog da jeg flyttede ind... som sagt ikke så god kvalitet men man kan sagtens se kalk aflejningerne men det havde været nemmere at se hvis gulvet ikke havde været vådt.

og her er så søholms billede som de tog da jeg flyttede ud, i meget bedre billed kvalitet end mit og de mener nu at jeg skal betale for afrensning af kalk aflejningerne selvom de var der da jeg flyttede ind????????????????????????????????????????????. de ikke så lidt frække....

  • Juridisk navn:SØHOLM BOLIGSELSKAB ApS

  • CVR-nr:33511469

  • Selskabsform:Anpartsselskab

  • NACE-branche:682030 Anden udlejning af boliger, 681000 Køb og salg af egen fast ejendom

  • Telefon:23 45 88 30

  • Adresse:Søholmvej 27, 3480 Fredensborg

  • Etableringsår:03-03-2011

  • Antal ansatte:2 - 4

  • Facebook Black Round
  • Google+ - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
Rob Amstel -
Entrepreneur, Speaker & Author

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. Let your users get to know you.

Business Plan
Writing A-Z

 

FREE COURSE
(Valued at $250)
 

Learn all you need in order to create a stellar business plan
for your endeavor!

Business Plan

Writing A-Z

 
FREE COURSE
(Valued at $250)
 

Learn all you need in order to create a

stellar business plan for your endeavor!

My Book
 

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. Let your users get to know you.

Search By Tags
bottom of page